De eerste maand stage alweer voorbij - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Jessica Vink - WaarBenJij.nu De eerste maand stage alweer voorbij - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Jessica Vink - WaarBenJij.nu

De eerste maand stage alweer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Mei 2016 | Indonesië, Semarang

En toen was er alweer 1 maand stage van de 3 voorbij. Wat gaat het ontzettend hard. Ik zal voor de verandering eens iets anders vertellen dan hoe indrukwekkend en hoeveel ik zie en leer op stage. Dit weekend hebben we namelijk ons eerste echte weekendje weg gehad. Op weg naar Yogyakarta. Wat een super weekend hebben we met zijn alle gehad. Op donderdag middag na stage vertrokken we met de bus richting Yogyakarta. We hadden een prima bus met airco en een heerlijk muziekje. Het was wel een lange zit van 5 uur. Dus we waren erg blij toen we er waren. Helaas moesten we toen nog met de taxi naar ons hotel toe. En dat werd dus met zijn alle in de kattenbak proppen. Ook dat hebben we weer gehad.

Eenmaal aangekomen waren we de hele reis weer vergeten. Wat een ontzettend mooi hotel hadden we. Het leek op bungalow huisjes met daarom heen de planten die je in de plaza van Center Parcs hebt, maar dit was dan echt. Echt een prachtig uitzicht. De kamer op zich was ook erg leuk. Een rieten dakje, een hemelbed met klamboe en een douche wat leek op de kinderbadkamer van de camping. Die donderdag hebben we nog een rondje door de stad gelopen en lekker gegeten in een tentje wat VOC heette. Daarna lekker op tijd naar bed, want iedereen was moe van de lange reis.

Op de vrijdag zijn we op tijd opgestaan. We hadden eigenlijk totaal geen plan, maar gingen lopen en maar eens zien waar we terecht kwamen. Dat werd het waterpaleis van de Sultan. Echt ontzettend mooi om te zien. En wat erg leuk was, dat we rondgeleid werden door iemand die een klein beetje Nederlands en Engels sprak. Maar daarnaast vond die het ook belangrijk dat wij Indonesische leerde, dus die woorden kwamen er ook nog tussendoor. Na de rondleiding zijn we doorgelopen naar een Art school. Hier hebben we gezien en geleerd hoe ze de traditionele Indonesische schilderijen maakte. En alsof dat nog niet genoeg was, gingen we ook nog lekker winkelen. Eenmaal “thuis” aangekomen, zijn we gaan eten bij de Italiaan om de hoek. Hele goede keus, wat hadden ze daar lekkere pizza’s en lasagna. En dat ook nog eens onder het genot van een radler. Het kon niet op, want na het eten zijn we nog naar een traditionele dansverhaal/voorstelling geweest. Moe en voldaan gingen we hierna snel slapen.

Om 03:30 gingen namelijk de wekker weer. We gingen de zonsopkomst bekijken op een berg tegenover de Borobudur. De Borobudur is de bekendste Boeddhistische tempel van Indonesië. De zon kwam pas erg laat achter de heuvel vandaan, maar gelukkig hebben we hem nog wel gezien. Nadat we de zon hadden gezien zijn we doorgereden naar de Borobudur zelf. Wat een geweldig mooie middag hebben we daar gehad. Heerlijk in de zon onder leiding van een gids die Nederlands sprak, hebben we alle ins and outs geleerd over deze prachtige tempel. Omdat we toch bezig waren en het erg mooi vonden zijn we ook naar de Hindoeïstische tempel de Prambanan geweest. Ik vond deze persoonlijk iets minder indrukwekkend, maar nog steeds erg mooi. De avond hebben we afgesloten onder het genot van een toetje (chocolade mousse) en een biertje bij de bekende italiaan;)

Onze laatste dag (de zondag) moesten we ook weer vroeg opstaan. Cave tubing stond op het programma. Cave tubing is het met een band door de rivier gaan. De rivier ging niet erg hard, maar wat een mooie omgeving hadden we. We gingen door super mooie grotten ( met vleermuizen). Om vervolgens uit te komen tussen het groen. Helaas zat hierna Yogyakarta erop en was het weer tijd om richting Semerang te gaan. Na een reis van weer ongeveer 5 uur, kwamen we weer aan bij ons appartement. Waar we ’s avonds ons 1e weekendje weg hebben afgesloten met een BBQ op het dakterras. 1 ding weten we zeker er gaan nog veel van dit soort weekendjes komen.

• 03 Mei 2016 - 13:05

Mariska:

Leuk om te lezen dat je van elk moment geniet! Ben nu al benieuwd naar je andere weekendjes weg :)

• 03 Mei 2016 - 15:15

Wesley:

Lasagna bij de Italiaan, goede keuze haha :p
    Leuk reisverslag om te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Ik word er jaloers van als ik dit zo lees haha

X Wes

• 03 Mei 2016 - 15:15

Wesley:

Lasagna bij de Italiaan, goede keuze haha :p
    Leuk reisverslag om te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Ik word er jaloers van als ik dit zo lees haha

X Wes

• 04 Mei 2016 - 14:10

Oma Lijs:

lieve Jessica

wat leuk dat ik jou kan volgen via je reisverslag.

ik ben nu op de computersoos samen met Corrien jouw verslag te lezen.

het is leuk om te lezen en wat geweldig dat je al zoveel gezien en beleefd hebt

ik hoop dat je nog een hele mooie tijd mag hebben

veel liefs en dikke kus van oma.

• 07 Mei 2016 - 09:05

Ilse:

Hoi Jessica. Wat leuk te lezen wat je allemaal beleeft. De belevenis van je leven tot nu toe. Genieten nog maar , want idd 1 maand is er al voorbij