Weer een leuk weekendje weg! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Jessica Vink - WaarBenJij.nu Weer een leuk weekendje weg! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Jessica Vink - WaarBenJij.nu

Weer een leuk weekendje weg!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 Mei 2016 | Indonesië, Semarang

Daar waren we weer. Goh wat zullen we nu weer eens vertellen. Het is ook allemaal zoveel en zo leuk wat ik mee maak. Deze week mochten we mee kijken op de Emergency Room. Echt super gaaf vond ik het dat ik daar een kijkje mocht nemen. Want hoe vaak ik zelf wel niet in Nederland op de SEH ben beland, was het leuk om het ook eens een keertje van de andere kant te bekijken. Er kwamen ontzettend veel zwangere vrouwen en kinderen naar de ER. Sommige echt heftig en bij sommige vond ik het lastig waarom ze naar de ER moesten komen. Maar er is natuurlijk altijd een reden voor. Ook erg veel wonden gezien door bromfiets ongelukken. Blijkt maar weer hoe hectisch en gevaarlijk het verkeer hier is. Voor de patiënt verschrikkelijk uiteraard, maar ik vond het wel leerzaam om te zien hoe ze de wonden hechten. De dagen vlogen voorbij en heb deze week weer een goed beeld gekregen hoe het er hier aan toe gaat.

En toen stond het weekend alweer voor de deur. We hadden een extra lang weekend omdat Hemelvaart hier een dubbele betekenis had, namelijk voor Mohammed en Jesus. Het zou erg druk worden in de bekende plaatsen, vandaar dat we ervoor gekozen hadden om een “rustig”, niet zo toeristische stad te bezoeken. Dit werd Jepara.

De eerste dag hebben we gelijk de hoogte opgezocht. Met de huur auto reden we naar boven. De auto trok het op een gegeven moment niet meer, waardoor we met de motorfiets zijn opgehaald. Doodsangst heb ik wel even uitgeslagen, omdat we ook nog bijna onderuit gingen. Maar gelukkig ben ik er weer heelhuids terug gekomen. Eenmaal aangekomen zijn we door een bewoner van het dorpje uitgenodigd om thee te drinken en snacks te eten. Echt super lekker! Daarna ging onze wandel tocht beginnen. Helaas kon ik niet helemaal mee naar boven naar de tempel, omdat ik een blauwe enkel had met een ei erop, die redelijk wat pijn deed. Hoe ik eraan kwam geen idee. Maar ondanks dat echt een super mooie tocht gelopen door de koffievelden. Het uitzicht wat we op onze top hadden was ook weer echt geweldig. Op een gegeven moment begon het zo hard te regenen dat we maar terug zijn gegaan. Als verzopen katjes kwamen we terug. Doorweekt en al hebben we een ontzettend lekkere maaltijd gekregen. Alles gemaakt door de familie van de man waarbij we uitgenodigd waren. Het eten bleef maar komen. En daar zaten we dan als 1 grote familie op de grond te eten.

Maar toen moesten we natuurlijk ook nog maar eens naar huis. Het was inmiddels pikkendonker. En van de heenweg wisten we dat het geen makkelijke terugreis zou worden. Met samengeknepen billen en de tranen achter me ogen de terug weg in de auto gezeten. Ik vond het een drama. Geen reling langs de kant, ontzettend diep en stenen die los lagen. Want was ik blij dat we heelhuids bij onze homestay aan waren gekomen. Dat was ook nog totaal even wat anders dan we gewend waren. Back to basic. Hurkend plassen en jezelf wassen met een emmertje. Niet erg natuurlijk, goed om een keer mee te maken. Maar ik ben blij dat we in ons star appartement toch een lekkere douche hebben;)

De volgende dag ging om 04:30 de wekker. We zouden de zonsopkomst gaan kijken op een vissersbootje op de zee. Helaas bleek het bootje gezonken net voordat we aankwamen. Erg zielig voor de eigenaren, want ik gok dat hun leven en al geld daar in zat. Wij hebben de zonsopkomst met de voetjes in het water gekeken. En het was weer geweldig om te zien. Vervolgens naar een strand gevaren om aan te komen bij een Expeditie Robinson achtig eiland. (Voor de mensen die het programma kennen, ook met de plateaus in het water voor de proeven, en daarbij de afgelegen eilandjes met de bomen waar op je kon zitten.) Aan het einde van de dag hebben we de zonsondergang bekeken vanaf een ander strandje. (Dit strand was nog beter, omdat dit een zandstrand was en de ander een rots strand.) Het totaal plaatje was geweldig: Zonsondergang, bier, gezellige mensen, gitaar muziek en een kampvuur.

Ook zijn we dit weekend nog wezen raften. Waah wat ontzettend vet was dat. 2 teams van 5 mensen op een boot. De rivier was niet super snel, maar de plekken met de harde stroming was het echt wel heel gaaf. Net als de natuur er omheen. Zelfs nog even lekker gezwommen in de rivier (nadat ik eruit was gegooid door een teamgenoot.) Tijdens de pauze kregen we een kokosnoot. Dit was de eerste keer dat ik dat zo gedronken had. En het smaakte nog goed ook. Aan het einde van de tocht van 12 KM, stond er ook nog eens een maaltijd voor ons klaar. Moe, voldaan en de buikjes rond vertrokken we weer terug naar ons appartement. Helaas was het ontzettend druk op de weg, dus hebben we er iets langer over gedaan. Gelukkig had er iemand internet en konden we live de spannende ontknoping van de eredivisie volgen.

Op naar volgende week dan zit ik al weer op de helft van de stage!

(Sorry voor het bar slechte Nederlands weer! ;) )

  • 10 Mei 2016 - 10:47

    Wesley:

    Hey Jes!
    Leuke blog weer! Wat een hoop avonturen maak je mee haha :p
    Met je Nederlands is het best goed gesteld hoor ;)

    X Wes

  • 10 Mei 2016 - 20:58

    Marika Pes:

    Hoi Jessica

    Ik heb nog geen tijd gehad om al jouw verslagen te lezen.
    Het is een ontzettend spannende belevenis !
    Ik wens je nog een hele fijne tijd toe,
    zal van jouw oma ook nog wel een verslag krijgen.
    Groetjes, Marika Pes

  • 10 Mei 2016 - 21:22

    Simone:

    Wat super om dit allemaal te lezen meid, fijn dat je het zo na je zin heb,, en al veel meegemaakt heb,, hele ervaring, , de helft zit er al op, wat gaat het toch hard,, ik weet nog goed dat ik afscheid nam van je die zondag,, wat een raar idee,.. meid geniet er lekker van Nog, , en doe je best op stage, , hele dikke knuf xxx

  • 18 Mei 2016 - 13:51

    Elise:

    Heeee Jessica,
    Leuk om al je blogs te lezen! Je maakt heel wat mee daar. Kan niet wachten om je verhalen in het real life te horen. Geniet er nog even van, want voor je het weet ben je weer thuis :) xx

  • 18 Mei 2016 - 14:12

    Oma :

    hoi Jessica

    heb samen met Corrien jou verslag weer gelezen.

    wat ontzettend interessant om te lezen.

    ga je je nu ook opgeven voor het programma "Expeditie Robinson"?

    lijkt me echt iets voor jou, maar moet je wel in goede conditie zijn maar dat ben je wel, toch???

    heel erg leuk dat Marika ook gereageerd heeft.

    heel veel plezier met alles wat je nog doet .

    dikke knuffel oma

  • 23 Mei 2016 - 15:33

    Amber:

    Heey jes
    Leuk om je blog telezen je maakt zeker veel mee geniet er nog van dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Jessica

21 Jaar Mbo Verpleegkundige. Nu bezig met de HBO V

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4788

Voorgaande reizen:

29 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Semarang

Landen bezocht: