Selamat Sore - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Jessica Vink - WaarBenJij.nu Selamat Sore - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Jessica Vink - WaarBenJij.nu

Selamat Sore

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 April 2016 | Indonesië, Semarang

Zo vanaf het mooie Semarang mijn eerste blog. Nu inmiddels 4 dagen in Indonesië, waarvan 3 in Semarang. Donderdag avond zijn we (7 andere klasgenoten) aangekomen in Jakarta. De vliegreis van 17,5u is erg goed gegaan en ondanks dat ik vliegen echt dood eng vind viel het dit keer nog enigszins mee. (Stiekem wel aan de oxazepam ;) ) Vanaf het vliegveld zijn we naar een hostel gereden met een bus. Wat een belevenis op zich was dat al. Echt wel eventjes een cultuur shock, maar daarnaast was het contrast van de stad zelf ook heel erg groot. Aan de ene kant grote billboards met de nieuwste technologie en omringt met grote hoge gebouwen. Met vervolgens aan de andere kant vervuild water en mensen die op de straat leven. En dan was dat nog maar het begin.

Eenmaal in Semarang aangekomen waren we blij dat we eindelijk onze backpacks neer konden zetten, wat een gesjouw. Ik ben hier echt niet voor gemaakt, maar goed we hebben het overleefd. Oja nog even over het appartement. Je kan je niet voorstellen hoe mooi en juist niet primitief het hier is. Vooral ons zwembad op het dak. Wauw het uitzicht is echt niet normaal mooi. Ik denk dat we daar met zijn alle veel tijd gaan doorbrengen, wel na de stage uiteraard. Stage gaat morgen pas beginnen, dus heb ik gelukkig wel een beetje tijd gehad om aan het land, de cultuur en het klimaat te wennen. En ik moet zeggen over het algemeen bevalt het me goed. Op het geen na dat we hier zo’n beetje beroemd/berucht zijn. Ik geloof dat elke inwoner nu onderhand weet dat we Berlanda (Nederlands) zijn. Iedereen kijkt naar ons, zwaait of maakt een praatje. (We vallen natuurlijk ook best wel erg op als groep en dan ook nog eens “blank”.) Het is allemaal erg lief bedoeld, maar soms vind ik het wel moeilijk. Maar daarin tegen is iedereen zo behulpzaam en vriendelijk wat het ook wel meer makkelijker maakt.
Ik moet wel wennen aan de warmte het is hier zo anders warm dan bij ons. Heel erg klam en je zweet als een otter, maar ik denk dat het op den duur wel gaat wennen. Aan het eten hoef ik gelukkig niet te wennen, het is hier echt zo lekker. Ik denk dat ik nu snap waarom mijn broertje rijst/nasi zo lekker vind. Alleen hier maken ze het toch net iets anders klaar. Ook heb ik al met mijn handen gegeten, helaas was ik er niet zo goed in, maar ik heb nog genoeg tijd om te oefenen. Het fruit is hier ook erg lekker, we hebben het al van een echte lokale markt gegeten, echt een aanrader.

Verder zijn we er al echt op uitgetrokken met de hele groep en onze eigen “reisgids” die ook ons appartement geregeld heeft. Zo kom je niet alleen bij de standaard eettentjes en de standaard gebouwen, maar zie je nog veel meer. Hierdoor hebben we het ziekenhuis ook al gezien en zijn we er zelfs al binnen geweest.
Verder zijn we er vandaag zelf op uit gegaan met z’n 4tjes. We hebben 1,5uur rond gelopen en hebben erg veel gezien. Lekker geslenterd door de straatjes, huizen gekeken noem het maar op. Ook hier was het contrast weer erg groot. Je kon precies aan de wijk zien welke status de bewoners hadden. Zo waren we in een wijk met super grote huizen, waar aan de borden te zien doctoren wonen, om vervolgens 5meter verder in een straat te staan waar ze staan te bedelen.

Zoals je merkt ga ik echt van de hak op de tak, maar er is zoveel te vertellen, dat het moeilijk wordt om alles hier neer te zetten. Maar het gaat erg goed en ik heb het erg naar mijn zin tot nu toe. Hopelijk gaat het op stage ook zo, dan weet ik zeker dat het allemaal goed gaat komen. ( Ohja op de muggenbulten na gaat het goed. Ik denk dat ze erg van mijn bloed houden. Ondanks de 2 verschillende soorten DEET zit ik helemaal onder. Straks toch nog maar eens op zoek naar een of ander lokaal middeltje.)

Bye - Bye !

  • 03 April 2016 - 22:12

    Ashley:

    Hey Jessica,

    Fijn om te horen dat je het erg naar je zin hebt.
    Morgen gaat het beginnen, je stage .. ben heel benieuwd naar al je ervaringen en dingen die je gaat meemaken daar.
    Zo te horen maak je nu al vanalles mee, leuk om te lezen!
    Veel succes voor morgen !!

    Xx Ashley.

  • 04 April 2016 - 18:09

    Barbara:

    Hi Jes
    Wat leuk om zo wat te lezen, horen van je! Top
    Geniet ervan en hoop snel weer wat van je te lezen !!
    Liefs Barbara

  • 06 April 2016 - 13:02

    Ilse:

    Hey Jes. Goed van je te lezen. Ben benieuwd hoe je 1e stage dag is verlope. Houd je blog in de gaten. Succes enne genieten!!!

  • 12 April 2016 - 10:33

    Simone:

    Hey jes,, wat leuk, om dit te lezen,, ben benieuwd hoe je stage dagen gaan, ik ga op zijn tijd je blog lezen,, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Jessica

21 Jaar Mbo Verpleegkundige. Nu bezig met de HBO V

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 4787

Voorgaande reizen:

29 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Semarang

Landen bezocht: